Rajzfilmek, animációk készítése döbbenetesen egyszerűen, mégis profi kivitelben

Az animációs filmek és az úgynevezett explainer videókban alkalmazott animációk egyaránt népszerűek manapság. Előbbiek elsősorban a szórakozásunkat biztosíthatják, utóbbiakból viszont sokat tanulhatunk, vagy éppen segíthetünk, hogy leendő ügyfeleink könnyen megérhető, teljes képet kapjanak termékeinkről, szolgáltatásainkról. Két meglehetősen eltérő műfaj ez, azonban ma mégis összehozzuk őket egy cikkbe, merthogy a bemutatásra kerülő alkalmazás segítségével bármelyiket elkészíthetjük. Ráadásul ahhoz képest, hogy a rajzfilmek, animációk készítése milyen összetett feladat, ezúttal döbbenetesen egyszerűen oldhatja meg majd bárki. Ennek ellenére a végeredmény tökéletesen profi lesz.

Cartoon Animator 4: rajzfilmek, animációk készítése döbbenetesen egyszerűen

Ha valaki folyamatosan figyeli animációs rovatunkat, annak a mai program annak ellenére is ismerős lehet, ha a nevével még nem találkozott. Az ok egyszerű: a Reallusion cég CrazyTalk Animator alkalmazásának új verziója nem csak seregnyi friss funkciót, hanem a programot egyértelműbben jelölő nevet is hozott. A Cartoon Animator 4 tehát a CrazyTalk Animator 3 utódja. Sőt, jelentős evolúción átesett utódja.

Kezdjük a felülettel, az változott ugyanis a legkevésbé. A Cartoon Animator 4 felépítése, felületének stílusa tökéletesen egyezik azzal, amit az eddigi verziókban megszoktunk. Vagyis egy minimalista, letisztult felületen dolgozhatunk, amely kellően gyors is. Windowson és macOS-en egyaránt használható, funkcióbeli különbség nem igazán van közöttük.

Maradt a program lényege is, vagyis továbbra is 2D animációk készítésére használhatjuk, bár akad néhány 3D funkciója is. Elsősorban csontváz alapú animációk készítésre alkalmas, vagyis a karaktereket – amelyekből kapunk is bőven, plusz letölthetünk továbbiakat, illetve kedvenc rajzprogramunkban létrehozhatunk teljesen sajátokat – a hozzárendelt csontváz-szerkezet segítségével hozhatjuk mozgásba. Ezzel nagyon egyszerűvé válik bármilyen kép megmozgatása, így ha nem egy darabolt, direkt erre a célra készült karakterrel dolgozunk, hanem akár egy fotóval vagy digitalizált rajzzal, azt is könnyedén mozgásba hozhatjuk. Olyannyira, hogy ha nem akarunk, akkor még a megfelelő pozíciók beállításával sem kell törődnünk, hiszen kapunk seregnyi sablon mozdulatot (integetés, futás stb.), amelyeket egyszerűen rádobhatunk az oldalsávban lévő gyűjteményből a karakterre. 

Utána csak annyi a feladatunk, hogy az idősávon beidőzítsük az események pontos időbeli elrendezését. Alap eszközök tekintetében nem változott sokat a program, szóval ha valakit részletesen érdekel, miként készül vele egy animáció, korábbi cikkünkben mindent megtalál ezzel kapcsolatban. Ezt az alap eszköztárat egészítették ki néhány hihetetlenül jó új funkcióval, hogy az eddig is végletekig leegyszerűsített munkafolyamatokat tovább könnyítsék.

Újdonságok: webkamerás motion capture-től az inverz kinematikáig

A Cartoon Animator 4 két legérdekesebb újítása kétség kívül a Facial Motion Capture és a Smart IK (Inverse Kinematic) funkciók megjelenése. Előbbi akár élő adásokhoz is jó megoldást jelenthet, hiszen a karakterek mimikáját, illetve a testmozgásuk egy részét is élőben változtathatjuk egy webkamera segítségével. 

A képernyőn megjelenő karakter valós időben animálható. Ráadásul tovább finomítható a dolog, ha a webkamera helyett egy iPhone TrueDepth kameráját használjuk. Ehhez megvásárolhatunk egy plusz modult a Cartoon Animator 4-hez, illetve az App Store-ból ingyen letölthető a szükséges app, hogy karakterünk még pontosabban tudja követni arcunk minden rezdülését.

Ez a megoldás nem csak élő eseményeknél praktikus. Egy animációs film készítésekor is sokat dob a munkafolyamaton és az animáció élethűségén, ha így rögzítjük például a karakterek párbeszédeit.

Másik fontos újdonság a Smart IK (Inverse Kinematic) funkció, amely a mozdulatsorok pontosabb animálását teszi lehetővé. Egyetlen kattintással rögzíthetjük a karakter valamely részét, hogy aztán a többi testrész azonnal ennek megfelelően kezdjen viselkedni, miközben tuti nem “rántják magukkal” a rögzített részletet a fix pontról. Pontosabb, élethűbb mozgásokat kreálhatunk ennek segítségével, játszi könnyedséggel. Ráadásul azt is megkönnyíti, ha animálnánk, ahogy egy karakternek épp valamilyen tárgyat kell használnia, esetleg bringázik valahová, ahogy az alábbi videón is látható.

Ehhez kapcsolódik még a Stretch Animation funkció is, amellyel elnyújthatunk bármit (lopakodó lábakat, nyakat, testet stb.). Ezek a funkciók egyébként nem csak “humanoid” felépítésű karaktereken, hanem gyakorlatilag bármilyen rajzolt karakterrel (négylábú állatok, polip stb.) alkalmazhatók, azok felépítésétől és méretétől függetlenül.

Szintén izgalmas újítás a 360 Head Creator fantázianevű funkció, amellyel a 2D látványvilágba némi térbeliséget csempészhetünk. Az új eszközzel nagyon egyszerűen mozgathatjuk egy – megfelelően kialakított – karakter fejét 3D-ben, vagyis bólogathat, forgathatja a fejét a jobbra, balra, fel, le stb. 

Az integrált szerkesztővel szinte bármilyen karakter fejét átalakíthatjuk erre a célra. S bár ez némileg plusz időt és energiát igényel, utána viszont rengeteg spórolhatunk e kettőből, amikor tökéletes egyszerűséggel tudjuk animálni karaktereink fejének mozgását. A 3D mozgást egyébként a karakterek testére is kiterjeszthetjük a 3D Motion Key Editor segítségével.

Variációk és kiegészítők

Elődjéhez hasonlóan a Cartoon Animation 4 is két változatban látott napvilágot. A Pro és Pipeline verziók alap funkciói megegyeznek, de a Pipeline kiadáshoz kapunk Photoshop import/export lehetőséget (sablonokkal a kezdetekhez), így akár a PSD fájlok rétegeiből is összeállíthatunk egy 3D mozgásra is képes karaktert. Emellett még számtalan hasznos extra eszközt kapunk hozzá, hogy ha nem a Reallusion saját gyűjteményeiből vagy mások által készített csomagokból akarunk válogatni, akkor teljesen saját elemeket, karaktereket, grafikákat is tudjunk animációra felkészítve összerakni. 

Ha valaki anno a CrazyTalk Animatorhoz vásárolt G2-G3 csomagokat, azokat is gond nélkül tovább használhatja az új verzióban. Ilyenekről írtunk anno sokszor, például: 

Az új verzió is kapott már vadonatúj két csomagot, ezeket egy későbbi cikkben igyekszünk kielemezni majd. 

Az elkészült animációkat továbbra is többféle formátumba exportálhatjuk, de erről is részletesen írtunk korábbi tesztünkben.

Összegzésül

Mindent egybevetve a Cartoon Animator 4 esetében is csak azt tudjuk mondani, mint az elődeinél: ennél egyszerűbben és gyorsabban készíteni professzionális minőségű animációkat nem lehet. Az új verzió pedig tovább fokozta a munka sebességét és az elérhető minőséget a Facial Motion Capture és Smart IK eszközök bevezetésével. Döbbenetes, hogy mi mindenre képes ez a program, miközben egyszerre lehet kiváló eszköze a teljesen kezdőknek (automatikus animációk, testreszabható karakter sablonok, rengeteg letölthető, megvásárolható objektum, környezet, karakter stb.), és a profi animációkészítőknek (saját karakterek készítése, facial motion capture, lip-sync, praktikus idősáv stb.).

Ezek alapján a Cartoon Animator 4 kiváló választás rajfilmek, explainer videók, animált üzleti prezentációk, promóciós filmek, reklámok stb. készítéséhez egyaránt. Ha valaki ennél is többet szeretne megtudni a programról, annak javasoljuk az ingyenes próbaverzió letöltését (Windowsra és macOS-re egyaránt).

100%
Kiváló

Cartoon Animator 4

Jól használható 2D animációs program, 3D megoldásokkal kiegészítve.

  • Használhatóság
  • Funkciók
  • Felület

Rendszer: Windows, macOS

Ne maradjon le erről sem!

Mint a legtöbb weboldal, mi is használunk sütiket az oldalon. Elfogadom Adatkezelési tájékoztató