Így dolgoznak ők, kütyük és appok első kézből: Tamás Bence (Swift Performance)

Nem állítjuk, hogy nem akasztott meg minket is kicsit az elmúlt hónapok vírushelyzete. Legalábbis akadtak olyan rovatok, amelyek némileg háttérbe szorultak. Így lehet, hogy idén még nem is bővült új taggal interjú sorozatunk. Ámde végre eljött a folytatás! Idei első interjúalanyunk – de legalábbis amivel foglalkozik – ismerős lesz majd a WordPress fejlesztésben utazóknak, pláne, ha korábban olvasták cikkünket arról, miként lehet hatékonyan gyorsítani egy WordPress oldal működését. Ezúttal ugyanis a Swift Performance WordPress cache plug-in egyik fejlesztőjét kérdeztük arról, miként vágott bele ebbe a nem túl szokványos üzletbe, s milyen programok és kütyük segítik a munkáját.

Kütyük és appok első kézből: Tamás Bence íróasztala

Tamás Bence, ha nagyon le akarjuk egyszerűsíteni a dolgot: vállalkozó. Szerencsére az amúgy kissé lejáratott szó jó értelmében. Ő ugyanis az első cégét a 18. születésnapja után alapította egy barátjával, akivel a mai napig együtt dolgoznak. Eleinte csak weboldalak és webshopok készítésével foglalkoztak, később viszont appok összetettebb CRM rendszerek készítésébe is belevágtak, például hotelek részére.

Tamás Bence – Swift Performance

Az ő feladata elsősorban a munkák szervezése, a projektek felügyelet és a megrendelőkkel történő kapcsolattartás volt. Mellette volt még egy kis kitérőre is ereje, így – az országban elsőként – magas minőségű LED kiegészítő gépjármű világítással is elkezdett foglalkozni, s megalapította a Monsterledet, amely azóta két országban működik.

Aztán a két barát egy idő után azon kapta magát, hogy bár anyagilag minden rendben, de kihívást viszont egyre kevésbé tartogat számukra az aktuális programozói irányvonal. Így gondoltak egy nagyot és belevágtak a már említett Swift Performance WordPress bővítmény fejlesztésébe. Így készült el a – tesztünk alapján is – egyik legjobbnak számító WordPress cache plug-in, amely olyan neveket is maga mögé utasít, mint a WP Rocket. Ezek után talán nem is meglepő, hogy nagyon kíváncsiak lettünk, milyen szoftver és hardver megoldások segíthetnek megalapozni egy ilyen sikert a hétköznapokban.

Miben segítik a napi munkád és a hétköznapjaidat a “kütyük” és szoftverek?

Szinte mindenben! Főleg az elmúlt hónapok a kijárási korlátozása idején volt nagyon nagy segítség, hogy itthonról ugyanolyan hatékonyan tudtam dolgozni, mint az irodából. Szerencsére ez amúgy is mindig fő szempont volt számomra: ne legyek a munkám irodához kötve. Ha akarom akkor a medence melletti nyugágyban is ugyanúgy tudok dolgozni, mint az íróasztal mellett ülve.

Milyen számítógép konfigurációt és mobil eszközöket használsz jelenleg? Milyen szempontok alapján választottad ezeket?

Csak és kizárólag Macet használok macOS rendszerrel, mobil is tablet esetében pedig az iOS rendszert preferálom. Ez nem sznobizmus, hiszen mindkettőből régebbi verzióm van. Jelenleg egy 2013-as retina kijelzős MacBook Pro gépet használok, amely a mai napig minden igényemet maximálisan kielégíti. Tény, hogy már öreg a gép és idén talán cserélni fogom. De csak azért mert ha éppen a Photoshopban kell dolgoznom, vagy videót vágnom, akkor azért már érződik a kor, s lényegesen lomhábbnak tűnik mint amire 3-5 évvel ezelőtt képes volt. Persze ebben sok egyéb tényező is közrejátszik, például jobb felbontású videókkal dolgozom stb. Emellett jelenleg egy iPhone 6S telefonnal tökéletesen elvagyok. Ugyan ezt is lassan cserélni fogom majd a legújabbra, de biztos, hogy az újabb is 5 évig szolgálhat majd.

Ezek a termékek nem olcsók, mert a gépet 7 évvel ezelőtt közel 1 millió forintért vásároltam, viszont ha úgy nézzük, hogy az elmúlt 7 évben semmire nem kellet költenem, és mindmáig tökéletes munkaeszköz, akkor rögtön más az ábra. Egy Mac hosszú távú befektetés. Munkaeszköz, amit az ember nem fog kétévente lecserélni.

A két rendszer tökéletesen dolgozik együtt, így ha valamit elkezdek a gépen írni, de el kell mennem, akkor a telefonon tudom folytatni és így tovább. Nagyszerű páros!

Milyen szoftvereket használsz a számítógépen leginkább, és mire használod ezeket?

Az első és legfontosabb, hogy minden amit használok azt jogtiszta forrásból szerzem be! Ez elvi kérdés, hiszen a Swift Performance is az eladott licencek után generál bevételt. Éppen ezért tudom, mennyi munka van egy Photoshopban, vagy egy jól összerakott CRM rendszerben.

Ezek az előfizetések egy jól működő cég esetében elhanyagolható összegek, ahol ezt nem tudják kitermelni, ott komoly gondok vannak.

A legelső és legfonfontosabb amit használok, az a Microsoft Office. Ebből csak a Wordöt és az Excelt, de ezeket napi szinten.

A másik a Photoshop. Ezt ha nem is naponta – bár előfordul, hogy napi több órát dolgozok vele –, de hetente 2-3 órát biztosan nyüstölöm. Bannereket igazítok vagy készítek, illetve folyamatosan bővítem ismereteimet, mert egyszerűen imádom, mennyi mindent lehet benne megoldani.

Aztán ott a MomoCRM. Ez a rendszer, ami a legjobban megkönnyíti az életem. Legelőször a Monsterlednél használtam, csak mint számlázót. Utána kezdtük el a többi vállalkozásnál is bevezetni. Automatán elkészíti a számlákat, iktatja azokat, a munkatársaimnak könnyedén tudom vele kiadni a feladatokat, valamint nyomon követni, hogy a kiadott munkával ki, hogyan halad. A dokumentumokat is itt iktatom és tárolom. Tényleg olyan, mint egy jó titkárnő, s lényegesen, de lényegesen olcsóbb, mint bármelyik konkurens. Próbáltam alternatív megoldásokat is, de számomra ez vált be. Még így is akad egy halom olyan funkciója, amiket nem volt időnk mindent kipróbálni.

A Freshdesk van nálam szolgálatban terméktámogatáshoz. Ezt is imádom, mert nagyban megkönnyíti a mindennapi munkánkat. Nagyon sok ticket kezelő van, próbáltunk is párat, de ez volt az, amelyik minden szempontból bevált. Van hozzá applikáció is, így bárhonnan könnyedén tudok a feltett kérdésekre válaszolni. Belemehetnék mélyebben abba, hogy pontosan miket tud és miért jó választás, de röviden összefoglalva: a kezünk alá dolgozik és felgyorsítja a munkánkat.

Milyen mobil alkalmazásokat és online szolgáltatásokat használsz a leginkább és miért?

Formilla: Ez egy online chat a weboldalon, ahol a feltett kérdésekre a kollégáim vagy én azonnal válaszolhattunk. Viszont épp, miközben az interjúkérdésekre válaszoltam, volt egy olyan rossz húzása a cégnek, hogy leváltottam a Smartsupp szolgáltatásra.

TeamViewer: Szerintem senkinek nem kell bemutatnom, ha nagyon muszáj, akkor távolról tudok belenyúlni más gépébe, de nagyon ritkán szoktam használni.

GoogleAds és Adwords: Néha at Adwords-öt kezelem, de jellemzően nem az én feladatom. Ha van szabad időm akkor rá szoktam pillantani, hogy a kampányok úgy futnak-e ahogy én azt szeretném, illetve azok-e a konverziók, amiket mondanak.

Facebook Page: A Facebook oldalainkat legtöbbször ezen keresztül szerkesztem.

Dropbox: Fájlok megosztására használom ha nagyon muszáj, de erre (is) jobban preferálom Google Drive-ot. Viszont sokszor jól jön így is.

Google Drive: Mindent ide töltök fel, hogy bármikor elérhessem, bárhonnan.

Excel, Word: Mivel a számítógépen is ezeket használom, így telefonra is letöltöttem. Az Excelt gyakrabban indítom el, ha valamilyen kimutatásra van szükségem.

WooComm: Ennek a segítségével tudom nyomon követni az eladásokat, illetve a rendelések státuszát. Hasznos, ha nem akarok folyton belépni a WooCommerce admin felületére.

OTP Smart Bank: Bankoláshoz kifejezetten praktikus eszköz.

PayPal: Ugyancsak elsőrangú megoldás a bankoláshoz.

OfficeLens: Szerintem az egyik legjobb PDF készítő. Tökéletes amikor valamit be kell szkennelni. Nem is értem, miért nem ilyen appokat használ mindenki a hagyományos szkennerek helyett. 🙂

Freshdesk: A bejövő support kérdésekre tudok válaszolni, napi szinten használom.

Spotify: a zenehallgatás olykor elengedhetetlen, bár jobban szeretek csendes környezetben dolgozni.

Szeretsz kipróbálni új alkalmazásokat? Vagy ragaszkodsz a megszokottakhoz?

Tipikusan olyan vagyok, hogy csak akkor váltok, ha betelik a pohár. Ez szinte minden váltáskor igaz volt. Ha már megszoktam egy appot vagy bővítményt, csak és kizárólag akkor vagyok hajlandó lecserélni, ha elegem van belőle valami miatt. Ilyen volt nemrég, amikor a Formilla chatet leváltottam.

Használsz táblagépet vagy okosórát? Ha igen, milyen célra használod leginkább?

Tabletem van, de nem nagyon használom, mert engem valahogy nem érintett meg eléggé a dolog. Ugyanez igaz az okosórára is. Véleményem szerint egy óra, főleg egy férfi óra, tulajdonképpen egy ékszer. A másik pedig az, hogy lenyűgöz, mi mindenre képes egy ilyen óra, de nem érzem azt a pluszt, amitől megfordulna körülöttem a világ. Naponta sportolok, így nem kell, hogy figyelmeztessen: keveset léptem, álljak fel a gép elől. Valamint nincsenek olyan létfontosságú üzenetek, amiket feltétlenül a csuklómon szeretnék elolvasni, bármivel foglalkozom is éppen. Ettől függetlenül nagyon jó dolgoknak tartam, édesapám kap majd tőlem egyet – bár még nem tudja -, mert számára úgy tűnik, hasznos lenne.

Van olyan alkalmazás, amely nélkül nem tudnál hatékonyan dolgozni?

Leginkább a Freshdesk. De igazán az internetkapcsolat nélkül lennék meglőve, nagyon. Ha van internet és van Freshdesk, akkor tudok kapcsolatot tartani a vevőkkel. Számomra ez a lényeg. Emellett amit sokat használok még, az a SmartBank. Hamarosan az általam kedvelt MomoCRM-nek is lesz applikációja és akkor azzal is bővíthető lesz ez a lista.

Milyen projekten dolgozol most?

Jelenleg kettő fő projekt van napirenden. Az egyik a Monsterled termékfejlesztése, de alapvetően ez nem az én feladatom, hanem a mérnököké, én csak iránymutatást adok. A világjárvány miatt kialakult helyzetből is igyekszünk kihozni a legtöbbet, így a forgalomcsökkenést legalább fejlesztésekkel ellensúlyozni. Mire teljesen normalizálódik a helyzet, egy új és jobb termékkel tudjunk megjelenni.

Ugyanez igaz a Swift Performance-ra. Ez a másik szívem csücske, nagyon szeretem csinálni, szinte már nem is számít munkának számomra. Céljaink itt is vannak bőven. Most éppen egy új képoptimalizálót tervezünk és fejlesztünk, ami nagyon sok időnket emészti fel. Természetesen folyamatosan fejlesztenünk kell, éppen ezért egy új irodába költöztünk, amiben még szerintem 20 órát nem voltunk összesen, mert idő közben beütött a vírushelyzet. Új embereket szeretnénk felvenni, és a sok kis projektünket elkezdeni ugyanolyan profira megcsinálni, mint amilyen reményeink – és a visszajelzések – szerint a Swift Performance is lett.

Ne maradjon le erről sem!

Mint a legtöbb weboldal, mi is használunk sütiket az oldalon. Elfogadom Adatkezelési tájékoztató