MotionVFX mO2: lenyűgöző 3D animációk készítése FCPX-ben

Kicsit mostohán bántunk az FCPX rovattal mostanság, aminek a legfőbb oka az volt, hogy nem igazán jelentek meg olyan kiegészítők, amelyek kellően izgalmasnak tűntek. Ma azonban mutatunk egy lenyűgöző FCPX plug-int a MotionVFX műhelyéből (szerepeltek már nálunk több kiegészítőjükkel is). A most bemutatásra kerülő mO2 segítségével bárki által egyszerűen megoldható egy-egy csodálatos 3D animáció készítése FCPX-ben, amelyben megmozgathatunk készen kapott, vagy akár saját 3D objektumokat is. Ez még önmagában nem akkora kunszt Final Cut Pro X-en belül sem, hiszen mutattunk már hasonlót, csakhogy itt bődületesen sok testreszabási lehetőséget és rengeteg profin kivitelezett objektumot kapunk. Mindezt egy átlátható, a tudásához képest egyszerűen kezelhető felület mögé rejtve. Lássuk, miről is van szó!

 

MotionVFX mO2: 3D animációk készítése FCPX-ben, pár kattintással

A MotionVFX-nél már megszoktuk, hogy nagyon ízléses látványvilággal szolgálnak a különféle videós sablonjaiknál, ráadásul mindig ügyelnek arra, hogy a testreszabható részek opciói átláthatóak és könnyen beállíthatóak legyenek. Úgy tűnik, ezt sikerült a mO2 esetében is összehozni. Nézzünk meg a dologról egy gyors videót, aztán folytatjuk.

Lássuk be, a videó alapján sincs semmi gond a látvánnyal. Perfekt renderelést és lenyűgöző vizuális effekteket kapunk. A videón látható jelenetek többsége az mO2-höz beszerezhető – külön megvásárolható – gyűjteményekkel készült. Ilyenekből is akad bőven, s találunk bennük témák szerint csoportosított 3D modelleket, textúrákat (industrial, pénz, sci-fi, elektronikai termékek stb.) egyaránt. Mivel mindjárt karácsony külön felhívjuk a figyelmet rá, hogy akad egy visszafogott választékú, de cserébe ingyenes karácsonyi összeállítás is. De van extra shader gyűjtemény is, amelyben 200 élethű, profin kidolgozott anyagfelületet kapunk, hogy feldobhassuk modelljeinket.

Mindez persze mit sem ér, ha nincs meg hozzá az alap mO2 plug-in, hiszen az adja az egész lelkét. A modul használható a Final Cut Pro X-ben és a Motion-ben egyaránt. Utóbbinak köszönhetően bátran ki merjük jelenteni, hogy a lehetőségeink innentől szinte korlátlanok, bár azt azért érdemes szem előtt tartani, hogy a 3D-s munkához azért a Macek erősebb felhozatalából ajánlott birtokolni egyet. Maga a plug-in is több száz textúrával, közel 140 modellel, 12 manipulálható objektummal, több mint 100 anyagfelülettel, s egy halom szöveg- és SVG stílussal érkezik. Szóval nem feltétlenül kell rögtön bevásárolni a gyűjteményekből is hozzá. Már csak azért sem, mert lehet importálni saját OBJ, FBX, 3DS objektumokat, vagy éppen következő generációs glTF formátumokat is. Emellett van Cinema 4D támogatás is.

A végeredmény abszolút fotorealisztikus, egy nagyon jól sikerült saját renderelő motor használatával. A rendszerigény nem véletlen, a jó minőségű post-processing folyamatok miatt (Motion Blur, Depth if Field, Bloom stb.) menet közben is meg tudja dolgoztatni a processzort. Ennek ellenére egy közepesen erős gépen is lehet vele dolgozni, megfelelő hardver esetében pedig akár eGPU támogatással is büszkélkedhet. Ellenben az Intel Graphics vezérlőket nem szívleli.

A szöveges stílusok önmagukban is jópofák, villámgyorsan összedobhatunk velük egy-egy lélegzetelállító főcímet akkor is, ha amúgy tök kezdők vagyunk, hiszen ilyenkor elég csak a logót kicserélni és átírni a szövegeket. A profik értelemszerűen élvezhetik a szabad alkotás nyújtotta lehetőségeket. Az eszköztár megvan hozzá.

 

Egyszerűen használható, ha egyszer átláttuk

Az mO2 meglepően egyszerűen használható, így gyorsan haladhatunk vele a munkával. Ennek ellenére azt azért nem állítanánk, hogy öt perccel az első használat után már megvan a teljesen saját jelenet, mert irgalmatlan mennyiségű opción kell átrágnunk magunkat, ha minden testreszabnánk a legapróbb részletekig. Viszont ha egyszer átláttuk a plug-in logikáját, onnantól kezdve nagyon hatékonyan megy vele a munka akár az FCPX-ben (ez a könnyebb menet), akár a Motionben (itt macerásabb, viszont nagyobb a szabadság). Emitt két videó, amelyekben mindkét programban láthatjuk, miként épül fel az mO2 felülete.

Csak elsőre rémisztő a dolog, amúgy nagyon gyorsan bele lehet szeretni. Ha csak a sablonokat használjuk, a felületek textúrájának, színeinek cseréje, mindössze pár kattintás. Ráadásul előre kapott animációs beállítások is vannak, amelyeken ugyan módosíthatunk is, no de minek, ha egyszerűen úgy jók, ahogy vannak.

Ellenben ha teljesen saját jelenet felépítésén ügyködünk, akkor már elveszhetünk a részletekben, bár példának okáért az előre definiált animációs fázisok használata ilyenkor is sokat tud gyorsítani a munkafolyamaton. Amúgy erre a linkre kattintva elérhető több mint egy tucat tutorial videó, az alapoktól az egyéni jelenetek kidolgozásáig. Jobb, mint bármiféle szöveges dokumentáció.

 

Összegzésül

Mindent egybevetve az mO2 az elmúlt időszak egyik legizgalmasabb plug-injének mondható, s ha valaha is megfordult a fejünkben, hogy a 3D jelenetek összeállításához a Final Cut Pro X-ben vagy a Motion-ben fognánk hozzá, akkor bizony szinte kihagyhatatlan darab. Mondjuk ára is van, 199 USD-t kell kifizetnünk a plug-inért és 69 dollárba kerülnek a sablon-csomagok. Kivéve az Advanced Shaders Pack, ami 149 USD. Mindez persze ebben a kategóriában még így is kedvező árfekvésnek minősül, pláne ha azt nézzük, mi mindent kapunk a pénzünkért. Ismerkedés gyanánt nagyon ajánljuk a tutorial videók végignézését.

Ne maradjon le erről sem!

Mint a legtöbb weboldal, mi is használunk sütiket az oldalon. Elfogadom Adatkezelési tájékoztató