Vektoros ábrák és GIF animációk importja FCPX-be egyszerűen

Az osmFCPX plug-injei valószínűleg nem ismeretlenek olvasóink számára, hiszen korábban már foglalkoztunk velük itt az oldalon. Így bemutattuk már az FCPX-ben használható iPhone, iPad, MacBook Pro 3D-s modelleket, amelyek tökéletesek lehetnek screencam videók, alkalmazás felületek látványosabb tálalásához videókon, illetve mutattunk egy feliratok és objektumok mozgatására hivatott kiegészítőt is tőlük. Bármelyik beszerezhető az FxFactory online kínálatából. Ma egy kevésbé látványos, de annál hasznosabb megoldással szolgálunk az osmFCPX produktumaiból: van egy kiegészítőjük, amellyel a vektoros ábrák, a képszekvenciák és a GIF animációk importja FCPX-be gyakorlatilag egyetlen kattintással megoldható.

 

Vektoros ábrák és GIF animációk importja FCPX-be

Az osm.Importers három fontos műveletet egyszerűsít le a végletekig. Az egyik ezek közül a vektoros ábrák importálása, ami alapból meglehetősen macerás művelet, konvertálgathatunk miatta rendesen. A kiegészítő telepítése után azonban a Generators gyűjteményben megjelenik egy osmFCPX osm.Importers csoport, azon belül pedig egy Vector Importer objektum, amelyet az idősávra húzva máris beolvashatunk egy AI vagy PDF formátumú vektoros ábrát. Logók, ikonok stb. megjelenítésére ez így több mint tökéletes. Az importált ábra skálázható, átszínezhető egy adott színre, tetszés szerint mozgatható a vásznon (vagy rögzíthető középre), s persze az idősávon is annyi ideig jelenik meg, ameddig csak szükségünk van rá. Természetesen használható vele az összes effekt, így például az AddMotion animációk is. Ennek köszönhetően aztán egy percen belül animálhatunk egy céges logót vagy egy explainer videó ikonjait, anélkül, hogy előtte konvertálni kellene azokat PNG vagy hasonló formátumra.

Szintén a csomag része az ImagesSeq Importer, amellyel képszekvenciákat importálhatunk. Használata roppant egyszerű: rádobjuk az idősávra, majd kiválasztjuk a mozgásfázisok képeit tartalmazó mappát. Egy pillanattal később már a Final Cut Pro X vásznál látjuk viszont a teljes animációt. Ha a méretezés esetleg nem pontos, van mód skálázásra a programon belül is, illetve van vízszintes és függőleges tükrözési opció, illetve forgatási lehetőség is. Akár fordított lejátszást is beállíthatunk. Ezzel a módszerrel akár előre renderelt 3D-s animációkat is beemelhetünk az idősávra. Szemben a GIF animációkkal, itt nem szorít minket korlátok közé az importált képek színvilága.

Viszont ha már a GIF animációknál tartunk, a csomag GIF Importer objektumával akár azokat is megjeleníthetjük videóinkban. A lehetőségeink itt is hasonlóak, mint amikor képszekvenciákat importálunk. Választhatunk lejátszási módot is: play once, loop, ping-pong, ping-pong once opciók állnak a rendelkezésünkre, amelyeket úgy általában a GIF animációk esetében már megszokhattunk.

Még Easing üzemmód is van, ráadásul állítható az animáció időtartama is, vagyis lassíthatjuk vagy gyorsíthatjuk az eredetit. Emellett vághatunk is a képekből, ha nem stimmel a méret.

Extraként a Titles gyűjteménybe is bekerül 1 Frame Counter felirat, amellyel automatikus frame számlálót generálhatunk a képernyőre. Ez is egészen szépen tesztreszabható, mind a külső megjelenését, mint a számolást illetően.

 

Összegzésül

Mindent egybevetve nekünk nagyon bejött az osm.Importers. Szerintünk rendkívül sok idő megspórolható vele, ha animációkat és vektoros ábrákat kell felhasználni alapanyagként egy-egy videóhoz. Nincs szükség konvertálásra, az animációk pedig tökéletesen időzíthetők és a videó többi részéhez passzinthatók az idősávon. A csomag az FxFactory gyűjteményéből vásárolható meg, 49 dolláros áron.

Ne maradjon le erről sem!

Mint a legtöbb weboldal, mi is használunk sütiket az oldalon. Elfogadom Adatkezelési tájékoztató