Játék készítés programozás nélkül, ingyen

Hétvége alkalmából rendhagyó játékra invitáljuk azokat, akik esetleg nem a medence mellett vagy vízparton töltik a nyarat, hanem a lakásban hűsölnek. A dolog attól rendhagyó, hogy bár egy játékról van szó, elsősorban inkább játékkészítés lesz a feladat. Van ugyanis a Google-nak egy érdekes kezdeményezése, amelyet a Steamen keresztül bárki ingyen letölthet, s amellyel a játék készítés programozás nélkül is megy. Megmutatjuk, mi is ez pontosan, s miként működik. Utána pedig máris neki lehet állni a saját játékok készítésnek, amelyhez minden biztosít az alábbi játékfejlesztő platform.

Google Game Builder: Játék készítés programozás nélkül, ingyen

Nem most mutatunk egyébként olyan játékfejlesztő megoldást, amellyel 3D-s játékok készíthetők különösebb programozói tudás nélkül. Anno szerepelt már nálunk például a Game Guru is, amely azonban nem ingyenes.

Mai választottunk – a Google Game Builder – különlegessége abban áll, hogy ez gyakorlatilag maga is egy játék, amelyben egy- vagy többjátékos játékok tömkelege vár ránk, s mi magunk is készíthetünk vele saját játékot, adott esetben nulla programozó és grafikusi tudással. A fantázia persze nem árt hozzá, de annyi példa játékból és mások által készített alkotásból meríthetünk inspirációt benne, hogy biztosan kitalálunk valami izgalmasat. A példa játékok természetesen ízekre is szedhetők, vagyis kiindulási alapnak is tökéletesek. Segítségükkel gyorsan átláthatjuk a Game Builder működését.

Az egyég program tényleg egy játékra emlékeztet, amelyben van egy tesztelési felület, melyen rögvest tesztelhetjük is alkotásunkat, és egy szerkesztő felület, ahol aprólékosan összeállíthatjuk a pályákat, kiválaszthatjuk a szereplőket, megadhatjuk a pozíciójukat, viselkedésüket, az interakciókat stb. Mindezt adott esetben egyetlen programsor begépelése nélkül is, de ha valaki haladóbb szellemiségű, egyénibbre faraghatja a játékát JavaScript segítségével is. Így összetettebb AI és interakciók is kreálhatók. Nem mintha az alapokra különösebb panaszunk lehetne.

A Game Builderben készíthetünk egyjátékos vagy többjátékos alkotásokat is, amelyeket aztán a Steam segítségével tehetünk közzé, hogy ne csak mi élvezhessük a játékot, hanem ismerősök és ismeretlenek egyaránt.

Csak a fantáziánk szab határt

Jó, elismerjük, ez nem egy Unity, ahol teljesen szabadon garázdálkodhatunk, de lássuk be, nem is kell annyira “büfének lenni” hozzá a programozásban és a 3D grafikában. Ennek ellenére a Game Builderben készíthetünk hagyományos “platformer” játékoktól az FPS-en keresztül az autós játékig mindent. Bármelyikhez találunk benne modulokat, mind a pályaszerkesztés, mind az interakciók, irányítás, AI, fizika terén.

A játékok készítéséhez használhatunk saját 3D objektumokat és grafikákat is, de alapvetően a programban is találunk egy méretes gyűjteményt, amelyből kiindulhatunk. A pályaszerkesztő használata nagyon egyszerű. Egyébként az egész kicsit arra emlékeztet, mintha valamiféle felturbózott Minecraft építkezésbe fogna az ember. 

Szóval azt kell mondjuk, hétvégi elfoglaltságnak igencsak kelleme lehet, pláne esős napokon. Akár családilag is nyugodtan oda lehet ülni a gép elé és megalkotni a közös játékot, amellyel aztán a távoli rokonokkal is együtt lehet játszani. 

A Game Builder tehát nem egy Unity kihívó (mondjuk ahhoz hasonlóan, tisztességes gépigénye van). Még csak annyira sem tudunk önállóan futtatható játékot létrehozni benne, mint a Game Guru 3D vagy az AppGameKit segítségével (utóbbi mellesleg kifejezetten jó darab, ha valaki egyszerűen akar saját, akár mobil játékok fejlesztésébe is fogni). De ettől még a Game Builder nagyszerű, és kreatív szórakozás lehet a csemetéknek, vagy az egész családnak.

Ne maradjon le erről sem!

Mint a legtöbb weboldal, mi is használunk sütiket az oldalon. Elfogadom Adatkezelési tájékoztató