Készítsünk profi 3D-s játékot, programozás nélkül

Valószínűleg sokan elmorfondíroztak már azon, hogy milyen jó lenne előrukkolni egy saját, 3D-s játékkal. Akár egy FPS, akár egy kalandjáték, de a sajátunk, a mi sztorinkkal, a mi világunkkal. Remek dolog ez és még csak nem is kerülne olyan sokba, hiszen ott a Blender vagy Unity, amelyek kezdő szinten ingyen állnak rendelkezésre a 3D-s játékok fejlesztéséhez. Csak éppen erős programozói tudást és 3D modellezési képességet feltételeznek.

Ha ilyen komolyan azért nem akarunk elmerülni a dologban, de mégiscsak kacérkodunk a gondolattal, akkor sincs veszve semmi. Máris mutatjuk a tökéletes megoldást.

 

GameGuru: készítsünk játékokat

A GameGuru egy nagyszerű eszköz arra, hogy belépjünk a 3D-s játékkészítés világába. Gyakorlatilag nulla programozási tudás kell a használatához, s bár lehetőséget ad rá, hogy saját 3D modellekkel és grafikákkal dolgozzunk, ha erre sem fecsérelnénk időt, az sem gond, van hozzá temérdek objektum, környezeti elem és karakter.

Utóbbiakat külön vásárolhatjuk meg, a GameGuru ugyanis többféle “kiszerelésben” lehet a miénk. A beszerzéshez elsősorban a Steamet tudjuk javasolni, de a készítők oldalán is megvásárolható maga a szoftver és a kiegészítői is.

Az alap program 20 dollár, ami nem nagy ár, ha azt vesszük, mi mindenre képes, de a Premium Pack, amiben már több csomagot találunk csokorba kötve a programon felül, is mindössze 45 dollárba kerül. Ennyit kell tehát befektetnünk, hogy elkezdhessük a játékgyártást.

 

Programozói tudás nélkül

Mivel programozói tudás nélkül használhatjuk, a GameGurut előre felkészítették mindenre, amire szükségünk lehet a játékok készítéséhez. Lekezeli a karakterek mozgását, a fizikai tulajdonságokat, a fényeket, az objektum ütközéseket, a pályák váltását, a pontozást, életerőt stb. Minden olyan tulajdonságot, ami szóba kerülhet egy FPS, ügyességi, mászkálós vagy egy kalandjáték esetén.

Merthogy elsősorban ilyenek készítésére alkalmas (bár szerintünk elsősorban az FPS-re optimális). Még a mesterséges intelligencia is megvan az ellenfél karakterekhez, de ebben az esetben LUA szkripteket is használhatnak a haladóbb szelleműek.

Keveselljük? Ne tegyük, van ugyanis multiplayer üzemmódra is lehetőség. Szóval most komolyan, ezzel már azért össze lehet rakni egy komolyabb játékot is.

A program használata, ha nem is gyerekjáték, de nem vészesen bonyolult, gyorsan bele lehet jönni. Gyakorlatilag egy 3D-s szerkesztőben rajzolhatjuk meg a pályákat és adhatjuk meg, mi, mit csináljon a játék során, vagyis állíthatjuk fel a szabályrendszert.

Nem bonyolultabb, mint egy Heroes vagy Age of Mythology pályaszerkesztőben összerakni egy terepet.

A grafikus motor persze nem hozza a most debütáló 3D játékcsodák élethűségét, de ettől még jónak mondható, ráadásul azokhoz képest elég visszafogott a rendszerigénye ahhoz, hogy a készülő játékokhoz (és az elkészítésükhöz) ne legyen szükségünk egy erőműre. Ettől függetlenül azért nem árt egy erősebb gép itt sem a játékok tervezéséhez.

Igaz is, készülő játékok: egyszer ugyebár elkészülnek. S miként oszthatjuk meg másokkal? Nos, pont úgy, ahogy az megszokott: saját, különálló játékként, amihez nincs szükség külön keretrendszer telepítésére. Adott esetben, ha arra érdemesnek tartjuk, kész játékunkat el is adhatjuk.

Végezetül: 20 dollárért ne várjunk csodát. Ennek ellenére, ha ár/érték arányt nézünk, a GameGuru nagyszerű vétel.

Pusztán saját szórakozásunkra is jó lehet, de a multiplayer üzemmódban poénos virtuális lövöldözéseket is összehozhatunk, saját tervezésű játékban. Kezdetnek mindenképpen megteszi.

Ha pedig kinőttünk, lehet váltani felsőbb kategóriába, bár az a helyzet, hogy a készítők szépen fejlesztik, így valószínűleg ez még csak egy állomás a GameGuru életében. Majd tudósítunk a komolyabb újdonságokról.

Ne maradjon le erről sem!

Mint a legtöbb weboldal, mi is használunk sütiket az oldalon. Elfogadom Adatkezelési tájékoztató