Google Drive tipp: szelektív szinkronizálás

Nagyszerű szolgáltatás a Google Drive, hiszen segítségével szépen szinkronban tarthatjuk gépünk tartalmát a felhőben tárolt anyagainkkal, s azon keresztül további eszközeinkkel. Egyetlen igazán bosszantó gond volt csak vele eddig: a letölthető szinkronizációs alkalmazással vagy a teljes Drive tartalmat szinkronizáltuk, vagy semmit.

Screen Shot 2016-04-18 at 17.35.55

 

Mostantól ennek vége, mivel a legutóbbi frissítés óta szelektív szinkronizációra is van lehetőségünk.
Ehhez nem kell mást tennünk, csak frissíteni a szoftvert az aktuális verzióra. Ettől kezdve a – Windowson a Tálcán, OS X-en a menüsávban látható – Google Drive ikonra kattintva, majd a Beállítások menüpontot, a megjelenő ablakban pedig a Szinkronizálási beállítások fület választva már beállíthatjuk, hogy mely mappák tartalmát szeretnénk automatikusan letölteni a felhőből a gépre. Ha kevés a hely a merevlemezen, ez egy remek spórolási lehetőség, hiszen így csak a legszükségesebb mappákat tölti le a Drive. Viszont az is érdemes figyelembe venni, hogy ilyenkor a feltöltés sem lesz automatikus a többi könyvtár esetén.

Aki a Google szolgáltatásai közül a Gmail és a Microsoft Outlook szinkronizálásával akadt el, annak egy korábbi cikkünket javasoljuk, benne a megoldással.

Ne maradjon le erről sem!

Mint a legtöbb weboldal, mi is használunk sütiket az oldalon. Elfogadom Adatkezelési tájékoztató