E-mail mentése PDF-be Gmailből vagy kliensekből

Ha már végigolvastuk a friss levelezést és szeretnénk néhány később is fontos e-mailt megtartani, a legjobb megoldást – szerintünk – az archiválás funkció használata jelenti. Ezzel a már nem létfontosságú levelek eltüntethetők a Beérkező levelek közül (Inbox), így nem zavarnak be a napi munkába, áttekinthetőbb lesz, hogy milyen új e-mailek érkeztek. Ha mégis kellenek, az Archívum mappában (Gmail esetén az Összes levél mappában) megtalálhatók bármikor. Ha valakinek ez nem jön be, marad a fontos levelek kinyomtatása, vagy egy szintén praktikus megoldás: a PDF-be konvertálás. Ennek további előnye, hogy a PDF-ként mentett e-mailek pont úgy néznek ki, mintha kinyomtattuk volna azokat, viszont pillanatok alatt megoszthatók bárkivel, akár chaten, akár más elektronikus módon. Ráadásul később is kényelmesen kinyomtathatók. De miként lehetséges egy e-mail mentése PDF-be Gmailből és a különféle levelező kliensekből? Megmutatjuk!

E-mail mentése PDF-be Gmailből, a webes felületen

Kezdjük az egyik legnépszerűbb levelezési szolgáltatással, a Gmaillel, amely ugyebár nem csak kliens alkalmazásokban, hanem webes felületen is elérhető.

Ez utóbbiban nem is különösebben nehéz a PDF-be mentés, bár némileg álcázva van:

  • Nyissuk meg a webes felületen a menteni kívánt e-mailt.
  • Kattintsunk a nyomtató ikonra a levelező jobb felső részé, vagy a három függőleges ponttal jelölt Gmail menüben válasszuk a Nyomtatás menüpontot. Ha a böngésző esetleg panaszkodna, hogy a felugró ablakok le vannak tiltva, engedélyezzük azokat.
  • Windows 10 esetében a felugró nyomtatási ablakban válasszuk ki a lehetőségek közül a Microsoft Print to PDF lehetőséget, majd kattintsunk a Nyomtatás gombra.
  • Ha macOS rendszert használunk, szintén megjelenik a rendszer saját nyomtatási ablaka (a felugró ablakok tiltását itt is érdemes feloldani), ahol az ablak bal alsó sarkában találunk egy PDF opciót. Erre kattintva válasszuk a Save As PDF menüpontot.
  • Ezután már csak azt kell kiválasztanunk, melyik mappába kerüljön a mentendő PDF.

A Nyomtatás panelen mindkét rendszeren rendelkezésre áll néhány praktikus lehetőség, hogy megválasszuk a lapméretet, tájolást stb. Ezt csak akkor érdemes bolygatni, ha az előnézet alapján nem tűnik jónak a készülő PDF tartalmi elrendezése.

E-mailek mentése PDF-be programokból Windows 10 alatt

Hasonlóan a Gmail webes felületénél mutatott trükkel, tulajdonképpen bármely olyan e-mail kliensből (Outlook, Thunderbird stb.) tudunk PDF-be exportálni e-maileket, amelynek van nyomtatási funkciója.

Ehhez megnyitni a kérdéses levelet a levelezőprogramban (például Outlook), majd a Fájl / Nyomtatás menüpontra (vagy ha van nyomtató ikon, akkor arra) kattintani.

A Windows 10 nyomtatási paneljén mindig megtaláljuk a Microsoft Print to PDF a választható nyomtatók listáján. Válasszuk ezt, majd kattintsunk a Nyomtatás gombra. Ezután már csak azt kell kiválasztanunk, melyik mappába kerüljön a készülő PDF dokumentum.

E-mailek mentése PDF-be programokból macOS alatt

Míg Windows esetén a Windows 10 hozta el az alapól elérhető PDF nyomtatási lehetőséget a rendszerbe, macOS alatt egy hosszú évek óta elérhető. Ennek megfelelően szintén bármely olyan alkalmazásból exportálhatunk PDF-be, amelyik képes nyomtatásra.

Csak nyissuk meg a levelet (akár a Mailben, akár egy alternatív levelezőben), majd kattintsunk a File / Print (Fájl / Nyomtatás) menüpontra. A megjelenő nyomtatási panel bal alsó sarkában kattintsunk rá a PDF lehetőségre, majd a megjelenő menüben válasszuk a Save As PDF (Mentés PDF-ként) menüpontot. Ezután válasszuk ki a célmappát, ahová a rendszer mentheti az elkészült PDF dokumentumot.

Ne maradjon le erről sem!

Mint a legtöbb weboldal, mi is használunk sütiket az oldalon. Elfogadom Adatkezelési tájékoztató