Használjon mesterséges intelligenciát a karácsonyi ajándékok kereséséhez

Mindig jó érzés, ha egy praktikusnak tűnő hazai kezdeményezésről adhatunk hírt. Így vagyunk ezzel most is, amikor elmondjuk, hogy több mint két éves fejlesztés eredményeként megszületett az Ajándékvarázsló. Egy webes alkalmazás, mely drasztikusan lerövidítheti az ajándékötletek keresésére szánt időt.

A Nuvu Kft. által fejlesztett ingyenes szolgáltatás a partner weboldalak kínálatából táplálkozik, szóval van azért üzleti megfontolás, de ami a kapkodva ajándékötleteket kereső felhasználók szempontjából ennél lényegesebb: mesterséges intelligenciát és big data eszközöket is felhasznál működése során, hogy pár kérdés után feldobja jobbnál jobb lehetőségeket.

Idén tehát segítségül hívhatjuk a mesterséges intelligenciát (AI), hogy minél találóbb ajándékokkal lephessük meg szeretteinket. És ha olyat választunk, megúszhatjuk a tömegnyomoros sorban állást is. De később is jól jöhet, hiszen születésnapok, névnapok, évfordulók sorakoznak majd a 2017-es naptárban is…

 

Sörözésből virtuális ajándék-kereső

Két éve, egy karácsony környéki baráti sörözés során született meg Tóth Ferenc (Nuvu Kft. tulajdonosa) fejében az ötlet, hogy egy olyan weboldalt kellene létrehozni, mely a közösségi odalakon összegyűjtött fogyasztói szokásokat figyelve és marketingadatokra alapozva, ajándékötleteket kínálna a hozzá hasonló módon megszorult férfitársainak. A gondolatot tett követte, elkezdődött a fejlesztés, az ötlet kidolgozása, a kiválasztott termékek megvásárlását lehetővé tevő partnerek felkutatása.

Két évvel – és a 100 millió forintos kutatás-fejlesztési keretösszegből elköltött 50 millió forintba kerülő intenzív fejlesztéssel – később elindulhatott az ajandekvarazslo.hu.

Az oldalon hat kérdést kell megválaszolni, ennek megfelelően – illetve a fogyasztói szokásokat feltérképező marketingadatokra támaszkodva – listába rendezett javaslatokat kínál a szolgáltatás. Jelenleg tízezer termék közül választ a rendszer, de fél év múlva a tervek szerint 100 ezerre növekszik számuk.

A rendszer öntanuló, a mesterséges intelligencia figyeli, hogy mire kattint egy adott válaszsor végén a felhasználó, illetve naplózza a megvalósult vásárlásokat is. A találatok pontosításában big data elemzések is segítenek.

Az üzemeltetők évi 1-10 milliós tranzakciószámot várnak, 300-500 millió forint bevétellel, legalábbis a hazai piacon, mert a magyar fejlesztéssel a külföldi piacokat is megcélozzák majd, ha itthon stabilan, megbízhatóan hozza a számokat. Más varázslós ötleteken is dolgoznak, az ajandekvarazslo.hu kvázi az előőrs ebben a sorban.

A fejlesztés egyébként saját forrásból történt. Nyújtottak ugyan be EU-s támogatási pénzekre pályázatot, ez még elbírálás alatt van.

Ne maradjon le erről sem!

Mint a legtöbb weboldal, mi is használunk sütiket az oldalon. Elfogadom Adatkezelési tájékoztató