Hódítanak az elektronikus polccímkék

Bárki próbálná állítani, hogy a számítástechnika nem szövi át a mindennapjainkat, alighanem elbukna. Ha más nem, akkor valamelyik hazai LEGO márkaboltban, ahol már elektronikus polccímkék segítenek a termékek közötti kiigazodásban.

De épp most állít rendszerbe üzleteiben a szlovák Orange mintegy 40 ezer új kijelzőt. Bár nem csak a nagyok kiváltsága mindez, arra is van már példa, hogy kis, vidéki élelmiszerboltok vezetnek be ilyen rendszereket. Példának okáért a Coop égisze alatt működő Sarvaly Zrt. is az e-papíros kijelzők mellett döntött, ami a korszerű bolti informatikai háttérrendszerrel akár nap végi kiárusításokat is lehetővé tesz a legkisebb üzletek számára is.

Az üzletekben a digitális polccímke már nem számít újdonságnak, bár a technológia e területen is folyamatosan fejlődik. A kijelzők legújabb generációjánál, például amit a szomszédunkban lévő Orange is bevezet éppen, egy cég teljesen központosíthatja, egyetlen központból vezérelheti akár országszerte a termékek – az Orange esetében a kiegészítők és telefonok – árazását, amihez az elektronikus polccímkerendszer tökéletes megoldást nyújt. Így akár percek alatt frissíthetővé válnak az árak a teljes értékesítési láncban, beleértve az üzleteket és az online felületeket is. Az Orange-nál a most bekerülő Samsung címkék a korábbi, szintén elektronikus eszközöket váltják.

“A cég első 12 boltját még az idén megújítja, a következő 3 évben pedig mind a 130 értékesítési pontra bekerülnek az új címkék, összesen mintegy 35-40 ezer darab” – nyilatkozta a technológiáról szólva Bessenyei Attila, a címkéket szállító és forgalmazó magyar Laurel egyik ügyvezetője.

Nem kell messzire menni a példáért, a technológia itthon is rohamosan terjed. A Lego Store Budapest Westendben lévő boltjába mintegy 80 digitális címkét helyeztek el a nehezebben hozzáférhető vitrinekben.

De hasonló megoldást választott a Rapcity áruház is a divatcikkeihez. Ezek mutatják az árat, megjelenítik a termék márkáját, logóját, és a kereskedelmi rendszerrel összekötve azt is valós időben elénk tárják, hogy melyik méretből van még raktáron. Ráadásul háromszínű – fekete, fehér és piros – e-ink kijelzőkről van szó, így az akciókra is látványosan fel tudják hívni a figyelmet.

Az, hogy a központi egységről vezérelhető mindez tovább csökkenti a beruházás mértékét, valamint a telepítés költségeit, hiszen nincs szükség például helyi szerverre a bolt címkéinek vezérléséhez.

A digitális címkék amúgy már rég nem a nagy boltok kiváltságai. Aki jártas a kereskedelemben, az tudja, hogy a papír polccímkék cseréje, gondozása mennyi terhet jelent még egy kis boltban is, nemhogy egy hipermarketben. A mai, munkaerőhiányos piaci viszonyok között ezért a központosított, távvezérelhető, nagymértékben automatizált e-papíros rendszerek által adott versenyelőny még látványosabb.

Ne maradjon le erről sem!

Mint a legtöbb weboldal, mi is használunk sütiket az oldalon. Elfogadom Adatkezelési tájékoztató