A World of Warcraft 2004 óta az egyik legnépszerűbb MMORPG játék. Mostanra persze már hullámvölgyeket is megélt, de a kiegészítőknek és a stílus rajongóinak hála azért egyelőre nem nagyon van okok aggodalomra a Blizzardnál dolgozó fejlesztőknek. A legutóbbi Legion kiegészítő valószínűleg sok karácsonyfa alá bekerül majd.

Épp a rajongótábor miatt igen népszerűek a Youtube-on fellelhető WOW animációk is, s persze a rengeteg ingyen letölthető World of Warcraft háttérkép.

Ha valaki a saját karaktereivel szeretne animációkat vagy képeket kreálni, annak az alábbi, viszonylag egyszerű és ingyenes megoldást tudjuk javasolni (leszámítva persze, hogy a WOW maga nem ingyenes).

 

WOW karakterek 3D modellje

Ahhoz, hogy a játékban létrehozott karaktereink vagy akár a játék bármely NPC karakterének 3D modelljeihez hozzáférjünk, mindössze két dologra van szükségünk. Egy telepített és frissített World Of Warcraftra és a WOW Model Viewer nevű ki alkalmazásra. Utóbbit innen tölthetjük le, teljesen ingyen, viszont sajnos jelenleg csak Windowsra. Anno volt maces verzió is, de “elmúlt”. Persze használhatjuk Macen is, például egy Vmware Fusion vagy Parallels Desktop virtuális gépben, de mivel teljes, telepített WOW-ra van szükség mellette, így ez tárhely szempontból kissé macerás lehet.

World of Warcraft karakterek exportálása 3D modellként | Techwok.hu

Ha megvan a WOW és a WOW Model Viewer is a gépet, indítsuk el az utóbbit és adjuk meg neki első induláskor a WOW mappáját (igyekszik persze beazonosítani magától is). Ezután engedjük, hogy betöltse a WOW-ból a számára szükséges részeket. Ha minden jól megy, egy listát kapunk, amelyben szinte az összes, a játékban szereplő tárgyat, épületet, NPC-t egy kattintással elérjük. Változtathatjuk a skineket, az öltözetet, a mozdulatokat, majd ami tetszik, exportálhatjuk képként, illetve 3D objektumként (többféle formátumba, többek között a szinte minden 3D modellező szoftver által emészthető OBJ-be is). A 3D modellekhez természetesen kapjuk a textúrákat is, külön fájlokban. Ezek a későbbi importáláskor általában automatikusan rá is kerülnek a modellre.

World of Warcraft karakterek exportálása 3D modellként | Techwok.hu

Ahhoz, hogy ne csak az NPC-ket, hanem a saját karaktereinket is exportálhassuk, természetesen meg kell nyitni azokat valahogy a programban. Ennek legegyszerűbb módja, ha ellátogatunk a worldofwarcraft.com oldalra, bejelentkezünk, majd rákeresünk a karaktereink nevére. Ha megvan, nyissuk meg karakterünk közvetlen oldalát a böngészőben, majd másoljuk ki annak URL címét a böngésző címsorából.

Ez általában így néz ki:

http://eu.battle.net/wow/en/character/SZERVERNÉV/KARAKTERNÉV/simple

A SZERVERNÉV helyén értelemszerűen annak a szervernek a neve kell álljon, amelyen a karakter található, a KARAKTERNÉV helyén pedig a kérdéses karakterünk neve. Aki az utóbbi két adatot tudja fejből, annak amúgy az oldal meglátogatása sem kötelező, hiszen a fenti linket kell csak módosítani a megfelelő szerverrel és karakterrel.

Ha már vágólapon van a szükséges URL cím, akkor ezt kell beillesztenünk a WOW Model Viewer Character / Import Armory Character menüpontjában.

Kis gondolkodás után a program letölti az adatokat és máris előttünk lesz a karakterünk. Ha kell, itt is módosíthatjuk a ruházatot, fegyverzetet, megadhatunk másik pózt, animációt és exportálhatjuk is művönket.

 

Készítsünk képet vagy animációt a 3D objektumokból

Aki nagyon egyszerűsítené az életét, annak javasoljuk, hogy már eleve a WOW Model Viewerből képként exportálja a modellt (tetszőeges méretben), így azon bármilyen képszerkesztőben egyszerűen tud majd tovább dolgozni. Hasonlóképp anim GIF vagy AVI animációkat is lehet exportálni közvetlenül a programból, amelyek azután mehetnek a netre vagy még vagdoshatjuk őket egy videoszerkesztőben.

A bátrabbak pedig 3D objektumként is menthetik a karaktert, hogy aztán akár egy Strata 3D-szerű alkalmazásban, akár az ingyenes Blenderben importálva teljesen szabadon alakítgassák azt. Adott esetben felépíthetünk 3D-ben egy ál-WOW környezetet, amelyben aztán megrendezhetjük a saját Warcraft jeleneteinket, saját karakterekkel.

Mindent egybevetve a fentiek nem tartoznak a mérhetetlenül bonyolult dolgok közé, viszont a WOW Model Viewer néha áldozatául esik a Blizzard hirtelen jött játék-módosításainak, ilyenkor szokott lenni egy pár napos/hetes időszak, amíg a friss WOW verzióval nem működik együtt a WOW Model Viewer aktuális változata. Szerencsére a fejlesztők lelkesen frissítenek, így már a Legion kiegészítő sem jelent gondot, de azért előfordul, hogy bizonyos konfigurációkon nem megy a dolog. Ilyenkor bosszankodás helyett érdemes félretenni ezt a feladatot és bevárni a megfelelő update-eket. Ezek legtöbbször megoldják a problémákat és aztán mehet a WOW-os karakter-gyártás.

Mellesleg a módszer arra is remek, hogy az exportált modellből valós, az asztalunkra tehető figurát gyártassunk egy erre berendezkedett céggel (például FigurePrints).